11 maj 2009

Kläder & babysaker


Jag håller på att virka en filt till bebisen (bild ovan). Den kommer säkert till användning en del under sommaren och hösten. Tänkte göra en scrapbook också med bilder och upplevelser under graviditeten.
I helgen var vi på Ge-kås i Ullared och köpte lite mysiga mammakläder och babysaker. På bilden (t h) har jag på mig ett amningslinne och en haremsbyxa som jag hittade där. Jag har bäddat vagnen med nytt täcke, kudde och lakan. Eftersom vi inte vet om det blir en pojke eller flicka så köpte vi bara neutrala färger och mönster. Påslakansetet är svart med vita prickar. Barnvagnen är en Brio Sing Duo i svart och brunt. Vi köpte en Brio-skötväska på Ge-kås i samma färger. Nu har vi inte så mycket mer att inhandla före bebisen föds, i stort sett bara skötbord och babyskydd. Det får bli en tur till IKEA snart där vi ska köpa skötbordet.
Nu är det ungefär två månader kvar bara. Den senaste månaden har tiden flugit iväg och eftersom vi har mycket bokat under de kommande två månaderna så borde tiden gå riktigt snabbt på slutet. Det känns spännande men också lite pirrigt inför förlossningen. Bebisen sparkar instämmande.. Jag är så sugen på vaniljbullar (i stället för kanel), måste baka det i morgon tror jag. Sen kan jag bjuda tjejerna på fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar