07 maj 2009

Graviditet


Den 6 november 2008 tog jag ett graviditetstest, eller snarare två, som visade tydliga +! Det kändes overkligt. Vi hade börjat försöka bli med barn men jag trodde aldrig att det skulle ta sig så lätt och snabbt. Både jag och William blev jätteglada och förväntansfulla, men också lite nervösa för allt. Nu har jag klarat av 3/4 av graviditeten och har bara ca 10 veckor kvar tills bebisen förväntas födas. Vi har båda läst och pratat en hel del om bebisen, graviditeten och förlossningen så vi känner oss ganska lugna och förberedda för den STORA dagen. Snart drar föräldrautbildningen igång, vilket vi också ser fram emot mycket.

Det som har varit jobbigast är foglossningen jag haft sen vecka 13. Och hormoner som kan göra mig löjligt känslig. Men det bästa är ju alla sparkar, tryck och knuffar som jag får varje dag från bebisen. Och ultraljudet var ju helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar